Hallo ik ben Helma de Goede en hoor sinds ongeveer een jaar een laag brommend geluid in mijn woning in Limmen. In eerste instantie dacht ik dat het te maken had met vliegtuigen die zo nu en dan overvliegen (ik werd er namelijk vaak 's nachts wakker van), maar steeds vaker hoorde ik het geluid ook als er geen vliegtuigen waren. Daarna dacht ik dat het dan in mijn oren zou zitten, maar afgelopen zomer tijdens een maand camperen op Terschelling heb ik geen enkele brom gehoord.
Alle acties, zoals 's nachts de stroom eraf, de buren gevraagd de vijverpomp uit te zetten, informatie bij/over de pomp voor waterafvoer aan het einde van de straat, Taqa over gasboringen/gasopslag in Bergen/Boekelermeer; hebben helaas niets opgeleverd.
Inmiddels hoor ik de brom dag en nacht. Zo nu en dan slaap ik er erg beroerd door.
Ik ben benieuwd of er meerdere mensen in Limmen zijn die hier last van hebben.
LFG in Limmen
Forumregels
Noem uw WOONREGIO (of stad, of gemeente) van hinder in de titel.
Bericht wat u ervaart, sinds wanneer, in welke tijden/omstandheden, wat het met u doet. Wees beknopt.
Noem uw WOONREGIO (of stad, of gemeente) van hinder in de titel.
Bericht wat u ervaart, sinds wanneer, in welke tijden/omstandheden, wat het met u doet. Wees beknopt.
Re: LFG in Limmen
Dag Helma,
Welkom op dit Forum. Vervelend voor jou dat je bent toegetreden tot het
gezelschap van mensen die - blijkbaar van de een op de andere dag - in staat
zijn om LFG waar te nemen. Ik bedoel maar, jij hoort het nu sinds ongeveer
een jaar. Ik hoor hetzelfde geluid dat jij hoort, alreeds vier jaar! Dat het gaat
om hetzelfde LFG durf ik wel te zeggen omdat ik in Heiloo woon en dat grenst
immers direct aan Limmen (voor degenen verder weg in het land:). Daarnaast
kom ik wekelijks in Limmen aan de Dusseldorperweg en daar hoor ik het ook.
Hoe komt het nu dat jij spontaan een jaar geleden dit hinderlijke geluid bent
gaan waarnemen en ik 4 jaar geleden? Ik weet het niet. Wel kan ik je geruststellen
dat het niet bij jouw buren vandaan komt, of van iets verder weg, het is hoorbaar in
de hele omgeving. Ga maar eens fietsen in de Egmondse duinen, ver weg van alle
omgevingsgeluiden en daar in de stilte van het bos zul je hetzelfde LFG duidelijk
waarnemen. Er is geen directe oplossing voor handen, jammer genoeg. Maar wel
wil ik je met enige nadruk adviseren jouw klacht te melden bij de Milieudienst Regio
Alkmaar. Ook zij kunnen niets doen, maar met aanhoudend binnenkomende klachten,
kunnen ze zich niet meer verschuilen achter opmerkingen zoals ze tegenover mij maakten:
'Meneer, u bent de enige in de omgeving die hier last van schijnt te hebben'.
Sterkte Helma,
Groeten,
Dhamma
P.S. Ik heb je overigens vorige week vanaf mijn priv? mailaccount een berichtje gestuurd
maar nog geen reactie ontvangen
Welkom op dit Forum. Vervelend voor jou dat je bent toegetreden tot het
gezelschap van mensen die - blijkbaar van de een op de andere dag - in staat
zijn om LFG waar te nemen. Ik bedoel maar, jij hoort het nu sinds ongeveer
een jaar. Ik hoor hetzelfde geluid dat jij hoort, alreeds vier jaar! Dat het gaat
om hetzelfde LFG durf ik wel te zeggen omdat ik in Heiloo woon en dat grenst
immers direct aan Limmen (voor degenen verder weg in het land:). Daarnaast
kom ik wekelijks in Limmen aan de Dusseldorperweg en daar hoor ik het ook.
Hoe komt het nu dat jij spontaan een jaar geleden dit hinderlijke geluid bent
gaan waarnemen en ik 4 jaar geleden? Ik weet het niet. Wel kan ik je geruststellen
dat het niet bij jouw buren vandaan komt, of van iets verder weg, het is hoorbaar in
de hele omgeving. Ga maar eens fietsen in de Egmondse duinen, ver weg van alle
omgevingsgeluiden en daar in de stilte van het bos zul je hetzelfde LFG duidelijk
waarnemen. Er is geen directe oplossing voor handen, jammer genoeg. Maar wel
wil ik je met enige nadruk adviseren jouw klacht te melden bij de Milieudienst Regio
Alkmaar. Ook zij kunnen niets doen, maar met aanhoudend binnenkomende klachten,
kunnen ze zich niet meer verschuilen achter opmerkingen zoals ze tegenover mij maakten:
'Meneer, u bent de enige in de omgeving die hier last van schijnt te hebben'.
Sterkte Helma,
Groeten,
Dhamma
P.S. Ik heb je overigens vorige week vanaf mijn priv? mailaccount een berichtje gestuurd
maar nog geen reactie ontvangen