Het is wetenschappelijk bewezen dat magnesium verbetering geeft in de doorbloeding van het middenoor, waardoor evt. bromgeluiden, lfg geluiden, waardoor de brom minder wordt waargenomen.
Magnesium is , na water en zuurstof een derde belangrijke bouwstof die het menselijk lichaam nodig heeft. Een tekort wordt niet snel opgemerkt , maar heeft wel veel invloed op het gehoor, hoofdpijn, stress e.d. Het heeft mij uitstekend geholpen en de waarneming van bromgeluid is enorm afgenomen. ( En dat al na twee weken).
Ook is Ginkgo biloba van Pharma Nord ( de beste uit diverse testen) een absolute aanrader. En als derde is zink ook belangrijk gebleken voor het gehoor.
Er zijn meerdere benaderingen in de kwestie van LFG.
1. Het is meetbaar, maar niet voor iedereen hoorbaar. ( maar ca. 5% van de bevolking). Een reden om ook naar het gehoor te kijken van iemand die het hoort. Het probleem dus ook bij de persoon onderzoeken.
2. Het is tevens niet uit te sluiten dat het om tinnitus gaat, dat zou door metingen duidelijk moeten worden. Ook bij deze groep is gebleken dat magnesium en Gingko biloba een zeer positief resultaat heeft.
Dit in combinatie met het de retraining therapie ( zie website www.tinnitus-trt.info ) is het probleem van lfg mogelijk controleerbaar. Voor mij heeft het een fantastisch effect gegeven. Ik heb zelf weer controle en benader het probleem nu anders. In de natuur is het nooit stil. Doordat we onze huizen zo isoleren, dubbel glas e.d. bannen we ook de natuurlijke geluiden uit, waardoor we minder prettige geluiden meer gaan waarnemen.
De breedbandruis ( natuur-, vogel-, zee- geluiden, bruine- witte ruis via de app van Elaine Heney ( gratis en iets uitgebreidere voor 2,69 via de appstore) voor Iphone of Ipad.) 24 uur per dag zacht aanzetten, zodat je net de brom nog hoort, en er zo een gewenning en controle kan optreden. Belangrijk is het kiezen voor natuurlijke geluiden en niet voor muziek, zodat je niet wordt afgeleid door tekst of melodie.
magnesium
Forumregels
Tip: Geef uw berichten een informatieve titel, dan wordt u sneller gelezen.
Tip: Geef uw berichten een informatieve titel, dan wordt u sneller gelezen.